Servi leverte opprinnelig mye av hydraulikken da skipet ble bygget i tidsrommet 1996-1998 – hvor det da var McGregor/Aker Pusnes som sto for leveransen av hydraulikksystemene.
Etter over 20 års drift, uten noe særlig vedlikehold, var det en sjøvannslekkasje i en oljekjøler for hydraulikk som sendte et team fra Servi Group tilbake på skipet.
Når først teamet fra Servi var på plass, undersøkte de resten av hydraulikksystemet på skipet; Her var det behov for ytterligere vedlikehold.
Her ser du Team Servi etter fullført vedlikeholdsjobb. Svein Erik Lien, VP-leder i Equinor, er godt fornøyd med arbeid utført.
For at skipet kunne opprettholde stabil og sikker drift, var det behov for følgende vedlikeholdsarbeid:
Uten service og vedlikehold opplever man raskere slitasje på systemer og komponenter. Dette kan føre til at systemet stopper opp - ofte på et ubeleilig tidspunkt - og man må f.eks. bytte deler for at maskineriet skal fungere igjen.
Servi ønsker å forebygge en "bruk og kast"-mentalitet ved å forlenge levetiden til nye og gamle systemer. Gjenbruk, overvåkning og jevnlig service sørger for dette. Vi kaller dette Servi Lifecycle Services.
Følger man anbefalte serviceintervaller, er gevinstene mange:
Godt fornøyd: På Equinors interne Yammer sommeren 2022 beskriver plattformsjef i Equinor, Ronald Mikkelsen innsatsen og jobben Servi gjør om bord på Åsgard A.
Åsgard på Haltenbanken: